Eardly Erelid

DSC04723 - kopie

Eardly van der Geld Erelid van TTV Luto

Tijdens de ALV van 16 april besloten de leden het erelidmaatschap aan Eardly van der Geld te verlenen. Dit op grond van zijn jarenlange verdiensten voor TTV Luto. Bij de viering van het 80-jarig jubileum op 11 mei is hem een oorkonde en een blijvende herinnering aan het erelidmaatschap overhandigd.

De tekst van de oorkonde luidde:

De leden van TTV Luto, bijeen in de Algemene Leden Vergadering van 16 april 2024 hebben met algehele stemmen tot Erelid van TTV Luto benoemd de heer

Eardly Christopher van der Geld

Wegens zijn tomeloze inzet als bestuurder gedurende ruim 40 jaar. Een unieke prestatie.

Hij werd lid van TTV Luto op 1 november 1981. Twee jaar later (28 november 1983) is hij lid van het bestuur geworden. Hij vervulde19 jaren het penningmeesterschap en nam vervolgens de taak van voorzitter op zich. Tot op heden, 21 jaar!

Hij stond als penningmeester, in de jaren ’85 tot ’87 mede aan de wieg van onze huidige accommodatie in de Jan Aartestraat. Hij geloofde, samen met enkele andere bestuursleden, in de mogelijkheden en aanpak.

Hij was voor de vereniging uitermate waardevol, zeker in de jaren dat hij in een moeilijke periode de verenging nagenoeg alleen aanstuurde.

Niet alleen voor TTV Luto, maar ook op landelijk niveau was hij actief. Hij was ondermeer van 1989 tot en met 1998 lid van de landelijke NTTB financiële commissie, waarvan de laatste zes jaren als voorzitter. Tevens was hij jarenlang bezig met financiën binnen de nu niet meer bestaande Nederlandse Katholieke Sportfederatie, en mede als vertegenwoordiger van de tafeltennissport.

De laatste jaren zien we hem ook meer in Tilburg opereren en floreren als hij de belangen van TTV Luto uitdraagt en de tafeltennissport in de breedte promoot. Van het doorzettingsvermogen van Eardly plukt TTV Luto nog