LUTO-lid worden?

Overdag tafeltennis

Ttv LUTO kent sinds jaar en dag een grote groep ouderen die op dinsdag en – donderdagochtend in onze speelzaal naar hartenlust tafeltennist. Op deze ochtenden spelen natuurlijk ouderen omdat deze tijdstippen goed in hun agenda passen, maar toch ook ouderen die nog graag willen winnen. Ze zijn fit en fanatiek. Ze kennen het spelletje nog van vroeger en sommigen hebben zelfs in competitieverband gespeeld.  Een bijzonder kenmerk van deze  groep is dat ze veel waarde hecht aan het kopje koffie halverwege en aan de sociale contacten die hun speelochtend verrijkt. Ze zijn er trots op dat hun Mia nog steeds het kopje koffie verzorgt. Overdagspelers zijn beide dagdelen welkom zonder dat dat consequenties heeft voor de hoogte van hun lidmaatschap (€ 10,50 per maand).

Oldstars tafeltennis

Samen met het Nationaal Ouderenfonds, Contour de Twern en Sportbedrijf Tilburg heeft ttv LUTO in 2021 Oldstars tafeltennis in Tilburg geïntroduceerd. Onze Oldstars  spelen op de woensdagochtend. Zij vinden het belangrijk om op een gezonde manier oud te worden en hechten veel waarde aan de oefen- beweegvormen die aan het tafeltennissen vooraf gaan. Kampioen worden hoeft niet en willen winnen is voor hen  minder belangrijk dan  voor de overdagspelers. Deze ouderen halen hun spelplezier vooral uit het kunnen spelen van langere rally’s en zien lukken van speciale oefeningen. Een goed gesprek en een lekker kopje koffie geeft hun woensdagochtend extra invulling. De Oldstars worden begeleid door een bevoegde trainer. Oldstars zijn ook op andere dagdelen welkom zonder dat dat consequenties heeft voor de hoogte van hun lidmaatschap ( € 13,00 per maand).

Avond tafeltennis

Recreanten die overdag niet kunnen (€ 10,50 per maand) en competitiespelers (€ 13,00 per maand) kiezen voor het spelen in de avonduren. Bij ttv LUTO kan dat op de dinsdag- en donderdagavond vanaf 20.00 uur. Op dinsdagavond wordt training gegeven door een ervaren tafeltennistrainer. Je kan aangeven of je daaraan wil meedoen.
LUTO speelt met vier teams in de competitie van de NTTB en met één team in de TTL. . Je kunt aangeven of je wil meedoen aan de competitie.
Alle competitieteams spelen hun thuiswedstrijden op de vrijdagavond.
Alle avondspelers kunnen beide avonden  komen sporten voor hetzelfde geld en zijn ook op andere dagdelen welkom ( niet bij Oldstars!).

Jeugd tafeltennis

Jeugdleden spelen op de  dinsdag- en donderdagavond van 18.30 uur tot 20.00 uur. Op beide avonden geven gediplomeerde trainers les. LUTO wil zo een rol spelen in het bestrijden van beweegarmoede bij de jeugd. Plezier in tafeltennis staat voorop, maar LUTO wil onze jeugdleden wel de mogelijkheid bieden om het gewenste prestatieniveau te behalen.
Het moet dus niet, maar je kan wel aangeven of je wil meedoen aan de competitie. Thuiswedstrijden speel je altijd op zaterdagochtend van 10.00 tot uiterlijk 14.00 uur. Op die momenten mogen ook andere jeugdleden komen kijken of zelf een balletje slaan.
Jeugdleden tot 12 jaar betalen € 8,00 per maand voor 2 x spelen per week. Ben je ouder dan 12 jaar, dan betaal je € 10,50 per maand.

Financiële ondersteuning
Steeds meer kinderen in Nederland kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Ze staan vaak letterlijk aan de zijlijn. Binnen de gemeente Tilburg zijn er verschillende regelingen.

De Meedoenregeling. U en uw gezinsleden kunnen daarmee een keus maken uit diverse activiteiten ter waarde van 100 euro per gezinslid.

Stichting Leergeld Tilburg biedt kinderen de kans om te kunnen deelnemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten.

Lid worden?

Lijkt de tafeltennissport u wel wat? Dan is lid worden van Luto een goed idee!

Bij Luto is iedereen welkom: van jong tot oud, van groot naar klein! U kunt op een trainingsavond of ochtend bij ons binnenlopen en eens informeren bij onze leden. Bovendien kunt u vrijblijvend 3 avonden/ochtenden een balletje meeslaan.

Als het u bevalt, dan kunt u zich aanmelden als lid. Aanmelden kan door middel van het aanmeld formulier. Wanneer u dit word-bestand download en digitaal invult kunt u het daarna, als bijlage, naar ledenadministratie@ttvluto.nl verzenden.

Vult u het formulier liever met de hand in, dan kunt u het document printen, invullen en inleveren bij de trainer of een bestuurslid.

Voor meer informatie kunt u het formulier hieronder invullen of stuur een mailtje naar evdgeld@home.nl.